מטרת סטודיו אנקורי היא להכשיר בוגרים בעלי חשיבה ביקורתית ויצירתית, ויכולות אישיות ובין-אישיות שיאפשרו להם לעבוד, לפעול ולהתפתח בסביבה עתירת ידע ודינאמית.

בסטודיו אנקורי שמנו לעצמנו למטרה לתרגם תיאוריות של עתידנות בחינוך לפרקטיקה יומיומית של בית ספר. כדי לעשות זאת, חישבנו מחדש את כל מה שאנחנו יודעים על מבנה, זמן, יחסים, תכנים ומטרות, ויצרנו שיטה פדגוגית חדשה, ששומרת על בית הספר כמסגרת, אבל יוצקת בו תרבות למידה מסוג אחר.

שיטת סטודיו אנקורי הינה פיתוח של מחקר בתחום העתידנות בחינוך, המניח שהמטרות, התרבות, היחסים והתנאים עליהם נבנו מערכות החינוך עד כה השתנו, ובמקרים רבים אינם רלוונטיים עוד כדי להכשיר ילדים לעולם משתנה. האתגר החינוכי הוא להקנות ללומדים ביטחון ומיומנויות שיאפשרו להם לעבד כמות גדולה של מידע באופן אפקטיבי, לקבל החלטות, ליזום, להציג ולנהל שיח סביב עבודתם, כשהם מתורגלים בשיתוף פעולה עם אחרים וערים לסביבתם.

באופן טבעי האמנויות מציעות קרקע לרכישת כל המיומנויות הללו, הן יוצרות בקלות ממשקים והקשרים בין-תחומיים, מעוררות שאלות חקר וביקורת, מעודדות עבודה קבוצתית ודיאלוג עם הקהילה, מספקות פרקטיקות של אימון ומתגמלות התמדה. במסגרת זו סטודיו אנקורי רואה באמנות אמצעי ולא מטרה, כלי המשמש לתרגום ותרגול בין שפות ומדיות.

במערכות חינוך מקובל להנחות ילדים לבחור בתחום התמחות אחד, וללמד כל אחד מהמקצועות כתחום דעת מבודד בעל קשרים רופפים עם תחומים אחרים. לאור המציאות החברתית והטכנולוגית המשתנה, בסטודיו אנקורי אנחנו מזהים ערך רב בלמידה והתנסות רחבה וביצירת ההקשרים בין התחומים, כמקור וכלי לפיתוח חשיבה וחדשנות.

על פי שיטת סטודיו אנקורי רוכשים הלומדים את התכנים והמיומנויות הנדרשות על ידי משרד החינוך, כשכל תחומי הדעת מקושרים זה לזה סביב שאלה או תמה מרכזית. ניתן ללמוד ולהתנסות בתנועה, היסטוריה, אמנות פלסטית, תנ"ך, מוזיקה, משחק ומדעים, מבלי להעדיף דיסציפלינה אחת על פני האחרת, ובאופן שמדמה בצורה אמינה יותר את מיומנויות החשיבה להן ידרשו הלומדים בעתיד. סטודיו אנקורי מכשיר את בוגריו לקבלת תעודת בגרות איכותית, שואף לעבודה שוטפת עם הקהילה והאקדמיה, מקים ומקיים אירועי תרבות ואמנות כחלק מתפיסת הלמידה כתהליך חוצה גבולות גיל וזמן.

הלומדים בסטודיו אנקורי ירכשו את התכנים והמיומנויות הנדרשים על ידי משרד החינוך בלמידת חקר חוויתית ורב-תחומית. כלל מקצועות הלימוד ישולבו עם אמנויות ומדעים, כשכולם מקבלים את אותה חשיבה ואותה התייחסות מקצועית.

סביב נושא מרכזי אחד ניתן יהיה ללמוד ולהתנסות בכל עונה בתאטרון, בהיסטוריה, באמנות פלסטית, במוזיקה, במחול, בספרות, באנגלית, בתנ"ך, במשחק ובמדעים. זאת מבלי לתעדף דרך אחת על פני אחרת, ובאופן שמדמה בצורה אמינה יותר את דרכי העבודה ומיומנויות החשיבה להן יזדקקו הלומדים בעתיד. במהלך הלימודים ניתן יהיה לבחור להעמיק בתחום אחד או יותר, בהתאם להעדפה ועניין אישי. אבל כל הלומדים יידרשו להתנסות ולרכוש מיומנויות בכל שפות האמנות ותחומי הידע

שיטת סטודיו אנקורי מבוססת על 4 צירים מרכזיים

  1. הסתכלות ולמידה רב-תחומיות ורב מימדית
  2. פיתוח חשיבה, למידה ויזמות באמצעות אמנויות
  3. למידה מבוססת פרוייקטים, למידת חקר וחשיבה בעיצובית בעבודת צוות
  4. הטמעת ערכי רשת החינוך אנקורי ובראשם ביטחון, אמון, גמישות, הצלחה ודיאלוג מתמשך

רכישת שלוש מיומנויות מרכזיות:

  1. עבודה עם מידע – איסוף, טיפול, ארגון וביטוי
  2. יכולת התבטאות באמצעים שונים
  3. חיברות – היכולת לעבוד וליצור בצוות

 

משפחת עלי ביבי יצאה מחוץ לחומות יפו ובנתה לעצמה ברחוב עזה 13 ארמון ונציאני עם רעפי לב ביבוא ממרסיי. הפלאחים שעבדו אצלה שאבו מים מהבאר האנטילית אל הבריכה שהיתה צמודה לה, והשקו בהם 60 דונם של פרדסים, בדרך לעזה. מכאן יצאה אקזוטיקה ישראלית נוסח נחום גוטמן של נשים מתרחצות בפרדס, מנוסת הנכבה, פלאח אחד שנשאר בבניין עם נגריה וגימנסיה למקצועות המזכירות, לבורנטים וטכנאי שיניים בה למדו יחד ילדים יהודים וערבים באינתיפאדה של יפו, ואז נכנס לבניין בית ספר ערבי דמוקרטי, גן מונטסורי, ועכשיו הוקם בו סטודיו אנקורי, חטיבת ביניים ותיכון לחשיבה יצירתית ויזמות.

_MG_6812small

_MG_6658small

_MG_6701small

_MG_6670small

_MG_6666small

_MG_6666small

_MG_6666small

Knowmad Society

Knowmad Society חוקרת את עתיד הלמידה, העבודה ואופן ההתייחסות שלנו זה לזה בעולם שמבוסס על שינוי מהיר, רשתות ערך ועלייתם של עובדי הידע

למידה, אמנויות והמוח: שיחה עם מיכאל ס. גזניגה

מיכאל גזינגה הוא מנהל מרכז SAGE באוניברסיטת קליפורניה והוא הוביל צוות מומחים משבע אוניברסיטאות שעסקו בקשר בין למידה, אמנויות והמוח

החוקר הישראלי שעושה מהפכה בלימודי המדע בצרפת

בתקופה שבה התלמיד הצרפתי מדשדש אחרי עמיתיו האירופאים, מכירים ברפובליקה בכך שלימודי המדע זקוקים לניעור. 
ייתכן שהפתרון נמצא בידי אריאל לינדנר ופרנסואה טדאי, צמד חוקרים – ישראלי וצרפתי – שמכון המחקר הבין־תחומי שלהם מעורר עניין רב והממסד תולה בו תקוות גדולות 

אל תהיו משעממים

כולנו מכירים את המשוואה: תשקיעו 10,000 שעות במשהו ותהפכו למומחים. אבל ההערצה שלנו למומחים במקום לאנשים עם השכלה רחבה ותחומי עניין רבים הופכת אותנו לצרי אופקים

קן רובינסון: כיצד בתי הספר הורגים את היצירתיות?

מומחה היצירתיות קן רובינסון: "אם חושבים על זה, ילדים שמתחילים השנה ללמוד הספר יפרשו ב-2065. לאף אחד אין מושג איך ייראה העולם בעוד חמש שנים".

הרצאה קצרה על בתי ספר ויצירתיות

מה למדתם היום, מ-1 עד 10

החינוך בישראל תקוע, והדיון האינטנסיבי בסיבות למשבר רק מעצים את הקבעון. מוטב היה להביט קדימה, ולבחון מחדש את כל תכני הלימוד

הצעה לחשיבה חדשה באלכסון

אחרי שהרובוטים ישלטו בשוק התעסוקה, במה ניתן יהיה לעבוד?

מקצועות רבים צפויים להיעלם בשנים הקרובות בגלל התפתחויות טכנולוגיות, ולכן מומחים רבים נדרשים לשאלה אילו מקצועות יידרשו בכל זאת גם אחרי שהרובוטים יידעו להכין קפה לעצמם

דה מרקר על שוק העבודה העתידי 

סטודיו אנקורי

עזה 13, תל-אביב-יפו
טל. 03-6122313

facebook_icon סטודיו אנקורי בפייסבוק

studio_map